Volkswagen Polo I zadebiutował w 1975 roku. Model jest bliźniaczą konstrukcją wypuszczonego rok wcześniej Audi 50 od którego był dużo tańszy i sprzedawany w Europie.vPodstawowa wersja z czterocylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 895 cm³ i o mocy maksymalnej 29,5 kW (40 KM) kosztowała 7500 marek.
W 1976 roku Volkswagen rozszerzył ofertę o wersję z silnikiem 1093 cm³ o
mocy 37 kW (50 KM). W 1977 roku paleta modeli powiększyła się o kolejną
wersję nadwozia sedan – model Volkswagen Derby
z wielką pojemnością bagażnika, wynoszącą 515 litrów. Życzenia klientów
miały także wpływ na ofertę silników, która rozszerzyła się o nową
jednostkę o pojemności 1272 cm³ i mocy 44 kW (60 KM). Do 1981 roku
wyprodukowano ponad 500 tys. egzemplarzy.
Volkswagen Polo II zadebiutował w 1981 roku.
Model przeszedł wiele modernizacji. Przeprowadzona w 1979 roku modernizacja poprzedniej wersji wprowadziła większą gamę silników. Od końca lat 80. produkowany w Hiszpanii. W październiku 1990 roku został poddany face-liftingowi, któremu zawdzięcza m.in. nowocześniejsze kształty, nowe wnętrze. Produkowany jako hatchback, coupé, oraz w małej ilości sedan zwane „polo classic” (lata 1985-1993) oraz sedan nazwany „Derby” (lata 1982-1985).
Model przeszedł wiele modernizacji. Przeprowadzona w 1979 roku modernizacja poprzedniej wersji wprowadziła większą gamę silników. Od końca lat 80. produkowany w Hiszpanii. W październiku 1990 roku został poddany face-liftingowi, któremu zawdzięcza m.in. nowocześniejsze kształty, nowe wnętrze. Produkowany jako hatchback, coupé, oraz w małej ilości sedan zwane „polo classic” (lata 1985-1993) oraz sedan nazwany „Derby” (lata 1982-1985).
Volkswagen Polo III zadebiutował w 1994 roku. Całkowicie nowa wersja zbudowana na bazie płyty podłogowej Seata Ibiza. Kontynuowano wersje hatchback i sedan (Polo Classic) oraz wprowadzono do
oferty modele pięciodrzwiowe. W lipcu 1997 roku wprowadzono modyfikacje
polegające na przeprojektowaniu deski rozdzielczej ze zmienionym
układem zegarów (wskaźnik poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej
na środku) oraz tylnej klapy z przetłoczeniem na górze. Pod koniec 1999
roku przeszedł poważniejszy facelifting, dotyczący głównie przodu, tyłu, silników i wyposażenia.
Volkswagena Polo IV oparto ponownie na wspólnej płycie podłogowej z SEAT-em Ibizą i Skodą Fabią, zewnętrznie przypominająca najmniejszy model w gamie VW, Lupo. W maju 2005 roku roku z okazji 30-lecia poddano go face-liftingowi,
który dotyczył głównie wyglądu zewnętrznego, stylistycznie
nawiązującego do wyższych modeli koncernu. Model jest oferowany również w
wersji sedan nie sprzedawanej w Polsce, a także w uterenowionej wersji Cross Polo, która nie odniosła sukcesu w Polsce. W 2010 roku w RPA stworzono zmodernizowana wersję „Polówki” 9N o nazwie Polo Vivo. Ten samochód występuje w nadwoziu sedan oraz hatchback.
Volkswagen Polo V generacji został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2009. Model powstał na bazie nowej płyty podłogowej, wykorzystanej po raz pierwszy w Seacie Ibiza IV generacji.
Polo V jest nieco niższe, szersze i dłuższe, zupełnie nie przypomina
poprzedniej generacji. Nowe Polo kontynuuje kierunek stylizacyjny
wyznaczony przez nowego VW Golfa. Do sprzedaży w Polsce model trafiło w lipcu 2009 roku. Na salonie we Frankfurcie nad Menem zaprezentowano wersję 3-drzwiową. V generacja Volkswagena Polo została wybrana Europejskim Samochodem Roku 2010, w tym samym roku zdobyła także tytuł World Car of the Year. Na początku 2010 roku koncern zaprezentował wersję sedan, która weszła do produkcji w 2011 roku. Produkowana jest w Rosji
i kosztuje ok. 40 tys. zł. Wyposażone zostało w sinik 1.6 o mocy 105
KM, dostępne jest w kilku wersjach wyposażeniowych: Trendline,
Comfortline, Highline. Od 1 stycznia 2011 roku dostępny jest w sprzedaży model GTI. Posiada
on benzynowy silnik TSI o pojemności 1.4 i dysponuje mocą 180 KM.Na początku 2014 roku auto poddano face liftingowi.
Zmieniono m.in. kształt zderzaków, przemodelowano konsolę środkową. W
palecie znalazły się nowe wzory aluminiowych felg i osiem nowych barw
nadwozia. Przy okazji liftingu odświeżono paletę jednostek napędowych.
Wysokoprężne 1,2 TDI i 1,6 TDI zastąpił nowy, trzycylindrowy silnik 1,4
TDI oferowany w trzech wariantach mocy: 75 KM, 90 KM i 105 KM. Do listy opcjonalnego wyposażenia pojazdu dodano m.in. aktywny tempomat, system automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, przedni lampy wykonane w technologii LED oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Pojazd został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Źródło: pl.wikipedia.org
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.