piątek, 28 marca 2014

[N] Wymiana filtra kabinowego

Wymiana filtra kabinowego  (więcej o filtrach - tutaj >>>) jednak w tym artykule skupimy się na wymianie filtra przeciwpyłkowego.

Potrzebne narzędzia: 
- śrubokręt płaski
- szmatka wilgotna
Czas pracy:  15 min

Trudność: łatwe 




Wymiana filtra kabinowego POLO 6n



1. Rozpoczynamy od otwarcia maski przedniej, po prawej stronie (pasażera) przy podszybiu znajduje się cel naszego poszukiwania.








Wymiana filtra kabinowego VW Polo 6 n
2. Następnie pociągamy do góry uszczelkę zdejmując ją z zaczepów, wystarczy do połowy podszybia.







Wymiana filtra kabinowego VW Polo 6 n
3. Teraz delikatnie odchylamy uszczelkę przy podszybiu, która leży na plastikowym elemencie zakrywającym filtr, powinniśmy widzieć tam dwie śruby do odkręcenia. Po ich demontażu pociągamy delikatnie do siebie i w prawo cały plastik - proponujemy przed tą czynnością zwrócić uwagę na to jak układała się uszczelka w szczególności po lewej stronie przy zawiasie klapy, aby za chwilę ponownie umieścić ją w taki sam sposób.


Wymiana filtra kabinowego VW Polo 6 n
4. Teraz podważamy dwa zaczepy od przodu filtra i ściągamy plastikową poziomą osłonkę, aby mieć możliwość swobodnego wydobycia wkładu z ramką z pojemnika. Na zdjęciu widzimy filtr już po odczepieniu z jednego zaczepu.






Wymiana filtra kabinowego VW Polo 6 n
5. Zdjęcie dla tych niedowiarków, którzy twierdzą, iż wymiana filtra jest zbyteczna, albo którzy uważają, ze w ich aucie nie ma zanieczyszczeń z powietrza. Po prawej stronie filtr wyjęty z VW po lewej filtr nowy. Obracamy ramkę i wyciągamy wkład filtra. Następnie umieszczamy nowy filtr w ramce i jesteśmy gotowi do przystąpienia do jego zakładania - wykonując ww. czynności w odwrotnej kolejności.
6. Ostatnia rada, pamiętamy ramkę mamy odwróconą do góry nogami, więc wkład filtra należy tak umieścić aby po obróceniu ramki z filtrem strzałki kierunkowe były skierowane ku dołowi.




Wymiana filtra kabinowego VW Polo 6 n
7. W ten oto sposób dotarliśmy do finału, nowy wkład znalazł swoje miejsce w VW Polo. Teraz, zapinamy poziomą osłonkę na ramkę, wpinamy ramkę z filtrem w mocowania, wsuwamy plastikowy element podszybia - zwracając uwagę aby ładnie ułożył się przy zawiasie klapy - następnie przykręcamy i zakładamy uszczelkę komory silnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.