piątek, 28 marca 2014

[N] Wymana filtra kabinowego

Parujące szyby w samochodzie, wrażenie iż puszczony nawiew nic nie pomaga to wszystko prowadzić powinno do wniosku o konieczności dokonania wymiany filtra kabinowego inaczej zwanego przeciwpyłkowym. 

W sprzedaży występują dwa rodzaje filtrów kabinowych: tradycyjne przeciwpyłkowe oraz węglowe. Te pierwsze, montowane w większości aut wyjeżdżających z fabryki, zatrzymują pyłki roślinne, sadzę i kurz oraz inne dostające się z zewnątrz pojazdu cząsteczki wielkości 1 mikrona. Działanie filtrów węglowych jest szersze. Eliminują one dodatkowo nieprzyjemne zapachy oraz szkodliwe dla człowieka gazy: ozon, dwutlenek węgla czy też tlenki azotu, dzięki czemu znika zmęczenie, nudności czy bóle głowy. Filtry te są dość odporne na zawilgocenie. 

Niebawem tutorial z fotorelacją z wymiany filtra.

1 komentarz:

  1. Jaki filtr mam kupić i gdzie? Polo 1,4 2000 rok

    OdpowiedzUsuń

Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.