środa, 9 kwietnia 2014

[T] Podświetlana zapalniczka

Podświetlanie zapalniczki to cel niejednego z posiadaczy VW Polo. Rozpocząć jednak należy od poczynienia ustaleń związanych z tym, jakim wyposażeniem dysponujemy w naszym aucie, czy fakt, iż zapalniczka nie świeci, nie ma podświetlania to wypadkowa braku takiej opcji a może przepalonej żarówki. W tym celu należy zdemontować zapalniczkę.

Wyjmowanie popielniczki, w niektórych tutorialach i manualach podawane jest jako warunek konieczny, jednak wydaje mi się, że jest to zbyteczne, nie mniej jednak można to uczynić. To co powinniśmy wiedzieć to to, iż zapalniczka zamocowana jest w całym kawałku plastiku w którym jest osadzona, zatem wyjmiemy nie tylko zapalniczkę, ale i jej plastikową obwódkę z zatrzaskami. Wkładamy kciuk do gniazda zapalniczki, następnie z wyczuciem naciskamy na gniazdo w dół i pod skosem równolegle do siebie, zatrzaski są na lewej ściance plastiku i na górnej ściance. Alternatywnie można rozkręcić ramkę i od tyłu je podhaczyć, ale w ten sposób też się da.

Gniazdo ustąpi pod naszym naciskiem i możemy je delikatnie wysunąć do przodu. Nie jest to czynność skomplikowana wiec każdy da sobie z tym rade. 
 Mamy jak na widelcu naszego bohatera, niestety okazuje się, że w moim wypadku brak podświetlania to następstwo takiej opcji - zapalniczka bez żaróweczki. Trzeba będzie więc dokupić żaróweczkę z gniazdem i wmontować ją na ten zielony plastik, widzimy bowiem, że gniazdo 3-pinowe ma wolny jeden pin. 





W kolejnym zatem wydaniu zajmiemy się tematem podłączenia dodatkowego oświetlenia oraz pociągnięcia pod nie instalacji.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autor niniejszego bloga zastrzega sobie prawo zmiany / usunięcia treści komentarza, jeśli może on naruszać prawo lub zasady współżycia społecznego.